Val

Okej behöver skriva av mig, så det kan bli ett långt inlägg!

Många gånger i livet tvingas man att göra val, en del lätta val, andra svåra. Några val är permanenta, och andra val kan man ändra. Många val kan också förändra ens liv. Jag tycker att det är ganska sjukt att man vid 15-16 års ålder ska göra ett val som kan förändra utgången för ens liv, dvs. gymnasie-val. Man kan omöjligen, vid 15-16 år, vara helt säker på vad man vill med sitt liv. Visst kan man ha en liten aning om vad som skulle tänkas vara ett passande jobb för just en själv, men säker är man aldrig. Som jag, när jag skulle söka till gymnasiet så ville jag bli advokat, men nu har jag ingen som helst aning.

Ett utav de svåraste valen som jag har varit tvungen att göra, gjorde jag nyligen. Och det var att "göra slut" med den första sanna kärleken i mitt liv. Dansen! Detta pågrund av den stora belastningen från skolan. Men redan efter en vecka så insåg jag att det inte skulle funka, så nästa termin blir det på't igen. Och då jävlar ska det dansas, har riktigt höga mål.

Jag tror att livet går ut på att göra bra val, som ett strategi spel. Men hur ska man veta vad som är rätt för sig själv? Ska man välja med hjärnan? Eller med hjärtat? Ska man gå åt vänster eller höger? Vet man inte vilka val man ska ta, så kan man ju alltid chansa. Misslyckas man, ja då har man gjort det man kunnat.

När man frågar älder människor eller ens föräldrar om de ångrar några val de gjort i livet, så svarar de olika. Men oftast brukar man också få höra "men jag är nöjd med livet ändå". Det kanske är vad det handlar om. Att välja med hjärtat. Ta saker för vad de är, här och nu. Ta vara på livet!

Låt aldrig rädslan att misslyckas vara större än viljan att lyckas

Med dessa ord tackar jag för mig :)

P
E
A
C
E


prata på

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0