Dagens tips

Okej, dagens tips kommer idag att handla om mörka ringar under ögonen. Många tror att de försvinner med hjälp av tex, gurka på ögonen, olika salvor/krämer. Men jag har fixarn! Och ni alla har det i erat kylskåp eller skafferi. TADA... POTATIS!

Gör såhär!
1. Skiva en popatis i lagon smala/tjocka skivor
2. Lägg på ögonen i 15-30 min
3. upprepa 2 gånger om dagen i någon vecka
Sen är ringarna borta. Kommer de tillbaka, upprepa!



Sen när det kommer till att sminka bort ringarna, försök aldrig att dölja mörka områden med en gul-aktig concealer! Detta gör så att ringarna blir gröna, och det vill man ju inte. Använd en rosa-aktig concealer istället.

Ett annat sätt för att bli kvitt mörka ringar är att sova. En vän berättade för mig att orsaken till mörka ringar är lite sömn. Varför? Jo, för när man är trött så måste det pumpas så mkt blod från blodkärlen under ögonen, för att hålla ögonen öppna. Vilket skapar mörka ringar.

Så kom ihåg!

Potatis, rosa aktig concealer och sömn!


Det var allt från mig idag, Nu ska jag bota mina mörka ringar genom att sova! :)

P
E
A
C
E

prata på
Postat av: Emma

sv: tusen takk! nå ble jeg glad, haha :)

fett tips det med potetene, det skal jeg teste

2010-01-31 @ 23:51:28
URL: http://www.emmathuv.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0